Weber Saint-Gobain - Official website of the company

СЕН-ГОБЕН: 350 ГОДИНИ, 350 ПРИЧИНИ ДА ВЯРВАМЕ В УТРЕШНИЯ ДЕН

26 02 2015

През 2015 г. Сен-Гобен празнува своята 350-та годишнина. Изключителен юбилей, по време на който Групата популяризира своята история с поглед отправен в бъдещето в една година, която ще бъде изпълнена с много събития и прояви. Празненствата започнаха на 9 януари в Шанхай (Китай) и ще завършат в края на октомври в Париж (Франция).

Сен-Гобен – КОНЦЕРНЪТ, КОЙТО ГЛЕДА В БЪДЕЩЕТО

Още от създаването й през 1665 год. от крал Луи XIV и неговия финансов министър Жан Батист Колбер, най-старата компания в индекса CAC 40 на парижката борса се приспособява към промените в света и приема множеството предизвикателства, пред които е изправена. С поглед напред в бъдещето, Сен-Гобен се опира на своя опит, корпоративна култура и ценности, и се осланя на шестте основни стълба на своята стратегия. А те са:

Светът няма граници: след откриването на първото й предприятие извън Франция през 50-те години на 18 век в Германия, Сен-Гобен прераства в международна компания, която днес присъства в 64 държави.

Устойчивото местообитание е постижима цел: Продуктите, които Сен-Гобен предоставя, предлагат решения за по-добро местообитание на хората, намаляват вредните влияния върху околната среда, подобряват енергийната ефективност и комфорта на обитателите.

Иновациите преобразуват света: Сен-Гобен е една от 100-те най-иновативни компании в света. Новостите са вградени в нейната история и идентичност.

Талантът е безграничен: силата на Сен-Гобен е в нейните служители. Обединени около идеята, изградена върху споделените ценности, всеки ден те поемат множество предизвикателства при обслужването на милионите си клиенти.

Доброто местообитание е постижима цел за всеки: Сен-Гобен се ангажира с осигуряване на добра среда за живот чрез предлагане на специфични материали за различните местни пазари, а също и чрез своята Фондация за инициативи.

Сен-Гобен надгражда върху миналото и планира бъдещето: От 350 години Групата се преоткрива, за да се приспособи към световните промени и да ги подкрепи.

„Тази годишнина е възможност и повод да припомним на всички силата, която сме придобили за 350 години история и 350 години на непрекъснати иновации. Нашият опит показва, че ние разбираме дългосрочната перспектива и се концентрираме върху нея. Освен това, той ни дава спокойствието и способността за бързо приспособяване към непрекъснато променящия се свят. Нашата история е доказателство, че сме компания, която постоянно открива нови неща и поема технологични предизвикателства. Обръщайки поглед назад към миналото и вглеждайки се в настоящия ден и в това, което правим, ние сме убедени, че имаме много основания да вярваме в утрешния ден. Ето защо, отбелязваме тази годишнина с поглед, обърнат към бъдещето и новите възможности. През 2015 г. искаме да споделим с вас именно нашия оптимизъм,” заяви Пиер Андре дьо Шалендар, Президент и Главен Изпълнителен Директор на Сен-Гобен.

НАЧАЛОТО НА ГОДИНА НА ЧЕСТВАНИЯ

На 9 януари 2015 г.в Шанхай по случай 350-тата годишнина на Групата Пиер Андре дьо Шалендар, Президент и Главен Изпълнителен Директор на Сен-Гобен, даде начало на тържествата, които ще включват множество важни събития:

Футуристични пътуващи павилиони, достъпни за всеки, ще представят възможностите за иновации, предлагани от Групата, и нейния изключителен експертен опит в областта на строителните материали. Те ще обикалят света и ще осигуряват на посетителите възможност за възприятия  и творчески преживявания: 

o В Шанхай (Китай) през януари

o В Сао Пауло (Бразилия) през април

o Във Филаделфия (САЩ) през юни

o В Париж (Франция) през октомври.

Виртуална изложба на пет езика (френски, английски, немски, испански и португалски) ще бъде публикувана онлайн през м. февруари. С помощта на повече от 700 архивни документа Сен-Гобен ще предостави възможност на всеки да се потопи в нейната история, чрез непоказвани досега документи и индивидуални разкази. С изложбата посетителите ще могат да влязат в галерия от иновации на средата за живеене, да открият шест задълбочени тематични раздела (Преобразуване на материалите; От реклама към маркетинг; Сен-Гобен по света; Основни постижения; Работна среда; Корпоративно управление и култура) и благодарение на впечатляващата триизмерна възстановка да придобият представа и усещане за Manufacture des Glaces, фабриката за огледала, такава, каквато е била в навечерието на Френската революция. Посетителите ще могат да дадат своя принос към изложбата като качат в сайта свои документи и лични преживявания.

През пролетта се очаква да излезе от печат книга посветена на Юбилея, която ще препраща към виртуалната изложба, посредством QR кодове. Книгата, чийто издател е „Albin Michel”, ще бъде преведена на пет езика (френски, английски, немски, испански и португалски). Чрез един по-различен подход  читателят ще има възможност да открие информация свързана  с миналото и настоящето на Групата. 

Отново през пролетта се очаква да излезе и Играта World 350. Тя ще бъде достъпна за безплатно сваляне на смартфони и таблети. World 350 ще даде възможност на играещите да проверят цифровите си умения и да предизвикат своите приятели и близки да влязат в един нестандартен свят, където ще срещнат множество препратки към Сен-Гобен. Задачата им ще бъде да строят къщи на планетата World 350.

И накрая, на 15 октомври служителите на Сен-Гобен по света ще отпразнуват годишнината на Групата, като този ден ще олицетворява връзката между всички тях.

Като част от този голям екип, хората, работещи за Сен-Гобен в България, също споделят емоциите на своите колеги по света по повод годишнината и са горди да бъдат част от една структура, в която традициите и иновациите вървят ръка за ръка. На местно ниво ще бъдат провеждани събития, по време на които ще бъде отбелязвана и 350-годишната история на компанията.

350 ГОДИШНА ИСТОРИЯ

Историята на Сен-Гобен е белязана от постоянен стремеж към разнообразие и пренасочване. Въпреки това, Групата все още пази своята първоначална дейност -– производството на плоско стъкло – макар днешния му дял в приходите да е само 11 процента. Другите отличителни черти включват традициите в областта на иновациите и ранната интернационализация.

17 ВЕК

Подтикван от министъра си Колбер, Луи XIV създава фабриката за огледала (La Manufacture Royale des Glaces) с цел да бъде отнето първенството на Венеция в производството на огледала.

18 ВЕК

Огледалата стават модерни и все по-достъпни. Използвайки предимствата на кралските и личните поръчки, фабриката (Manufacture), в която работят над 1000 работници, се модернизира и се радва на нарастващо благоденствие през целия век.

19 ВЕК

Изправена пред силна международна конкуренция, Сен-Гобен разнообразява дейността си и се насочва към химикалите. До края на века дейността й се разделя по равно между химикалите и производството на стъкло. След това Manufacture се възползва от предимствата на бързо развиващия се нов вид архитектура, основана на желязото и стоманата, която се използва главно при големи обществени сгради: пазари, гари, арки и др.

20 ВЕК 

До този момент Сен-Гобен вече е насочила вниманието си към всички видове продукти от стъкло (бутилки, оптично стъкло, стъклени влакна и др.). Революцията в автомобилостроенето и модерната архитектура, със своите огромни пространства от стъклени повърхности, осигуряват нови пазари на фирмата. През 1970 г. Сен-Гобен се слива с производителя на чугунени тръби Pont-à-Mousson. Това води до нов стил на ръководство, национализация (през 1982 г.), последвана от приватизация (през 1986 г.), по-големи усилия в областта на научните изследвания, навлизане в нови държави и време за продажби на дялове и придобиване. Големите придобивания включват Norton през 1990 г., с което Сен-Гобен завоюва позиции на пазара на високотехнологични материали (абразиви, керамика и пластмаси). Придобиването на Poliet  (Point.P, Lapeyre и Weber) през 1996 г. дава възможност на компанията да влезе в областта на дистрибуцията на строителни материали (45 процента от нетните й продажби през 2013г.).

21 ВЕК

Сен-Гобен фокусира стратегията си върху устойчивата среда за живеене, като продължава да обслужва големия брой свои индустриални пазари.Чрез многото си представителства по света, Групата допринася за растежа на развиващите се пазари и осъществява значителни придобивания, за да разшири своята дистрибуторска мрежа за строителни материали в Европа и да попълни своя продуктов портфейл (придобиването на British Plaster Board през 2005 г. – гипскартон и продукти на гипсова основа – и Maxit през 2007г. – индустриални мазилки).

ЗА СЕН-ГОБЕН

През 2015 г.Сен-Гобен празнува своя 350-годишен юбилей, 350 причини за вяра в утрешния ден. Опирайки се на своя опит и на капацитета си за непрекъснати иновации, Сен-Гобен – световният лидер на пазара на жилищата и строителството – проектира, произвежда и дистрибутира висококачествени строителни материали и осигурява иновативни решения за предизвикателствата, свързани с растежа, енергийната ефективност и опазването на околната среда. През 2013 Сен-Гобен отчита продажби в размер на €42 милиарда, осъществява дейност в 64 държави и има близо 190,000 служители. За повече информация за Сен-Гобен моля посетете www.saint-gobain.com и акаунта в twitter@saintgobain.

В България Сен-Гобен е представена от пет направления (Ecophon, Eurocoustic, Isover, Rigips, Weber) и три представителства (Glass, Formula и PAM). Компанията разполага с два завода на територията на страната и има 96 служители. 

Снимки на павилионите: https://www.saint-gobain.com/fr/presse/phototheque

За контакт:

Вирджиния Митева, Virginia.Miteva@weber.bg, 02/ 400 3720

Мария Гайдарова, Maria.Gaydarova@saint-gobain.com, 02/ 489 9738